Jeśli słuchacie nas regularnie to zapewne już wiecie, że nie jesteśmy zwolennikami systemów bezdętkowych opartych na obręczy zaklejonej taśmą i uszczelniaczu w oponie. Pomimo wielu prób, zawsze okazywało się, że więcej z tym kłopotów niż pożytku. W odcinku E06 polecałem patent, który łączy zalety dętki i tubeless. Mianowicie dętki z włożoną do środka pianką zabezpieczającą przed dobiciami, roboczo nazwane przez nas Magic Tubes.
W międzyczasie było kilka pytań do nas o dokładny przepis na takie dętki, więc w końcu się za to zabraliśmy i efekt możecie zobaczyć poniżej.
Lista zakupów
Niezbędne rzeczy
Pianka EVA o grubości 10 mm i gęstości 85 kg/m^3. Są to parametry bardzo podobne do wkładki Huck Norris. Bardzo ważne aby kupić rolkę o długości 200 cm, aby nie musieć łączyć paska z kilku elementów. My kupowaliśmy arkusz 200×100 cm w sklepie tintadlaplastyków.pl. Na jedną dętkę w rozmiarze 27,5″ lub 29″ potrzebny jest pasek 200 x 5,5 cm.Mały update po komentarzach od słuchaczy: pasek pianki o długości 200 cm jest idealny do kół 27,5″. Do kół 29″ lepiej jest wykroić i doczepić przedłużkę, tak aby długość pianki była 212 cm!
Dętki Schwalbe SV21F 27.5″ x 3″ – bardzo lekkie i odpowiednio szerokie. Kupione na Allegro.
Klej Valkarn i łatki firmy Maruni. Rozmiary łatek L2 i M. Dlaczego akurat Maruni? Bo występują w odpowiednich rozmiarach, są cienkie i elastyczne, producent dopuszcza klejenie łatki na łatkę. Kupione na Allegro.
Pasek rzepa.
Permanentny marker.
Papier ścierny o ziarnie 120-220.
Kawałek starego T-shirta.
Porządna papierowa taśma klejąca.
Porządny nożyk do cięcia pianki (polecamy ostrza firmy Olfa)
Nożyczki.
Rzeczy opcjonalne, ale bardzo przydatne
Płyn do chemicznego przygotowania gumy do klejenia Maruni Liquid Buffer. Kupione na Allegro.